تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران فقط به زیان كشورهای اروپایی است
نوشته شده توسط : breketid

'طلال خریس' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رم، با تاكید براینكه تحریم جمهوری اسلامی ایران، ضررهای جبران ناپذیری به اقتصاد كشورهای اروپایی وارد می سازد، گفت: میلیون ها نفر از مردم ایتالیا، اسپانیا و یونان اكنون در شرایط سخت بحران اقتصادی بسر می برند و با ادامه نابسامانی های مالی، اعتراضات مردمی رفته رفته افزایش و دولت های این كشورها، به سقوط محكوم خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به بحران اقتصادی ایتالیا و سفر اخیر نخست وزیر این كشور به امریكا، پیروی دولت مونتی از سیاست های خارجی آمریكا و رژیم صهیونیستی در قبال جمهوری اسلامی ایران را به زیان ایتالیایی ها دانست.

خریس، تاكید كرد: رم با دنباله روی از واشنگتن و موضع گیری علیه تهران خود را به خطر می اندازد.

دبیر كل انجمن عربی ایتالیایی الصداقه، خاطرنشان كرد: تاكنون تردیدی از صف آرایی ایتالیا در كنار آمریكا و اسراییل در قبال ایران وجود داشت، اما هم اكنون حمایت كامل رم از خط مشی سیاسی واشنگتن و تل آویو علیه تهران كاملا ثابت شده است.

وی با یاداوری سفر اخیر 'ماریو مونتی' به آمریكا و تاكید و حمایت این كشور از سیاست تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران، افزود: نخست وزیر ایتالیا در یك كنفرانس مطبوعاتی در نیویورك به صراحت عنوان كرد كه حمایت از سیاست تحریم علیه ایران، به ایتالیا -كه وابسته به نفت وارداتی است-، بیش از سایرین ضربه وارد می كند، اما از این سیاست تحریمی حمایت كامل می كند.

وی گفت: حال با صف آرایی ایتالیا در كنار آمریكا علیه ایران، كاخ سفید یك دوست قابل اعتماد در راستای سیاست خارجی خود پیدا كرده كه كاملا هم صف مواضع واشنگتن برای اقدامات سیاسی برضد تهران است.

خریس، افزود: سیاست خارجی و داخلی دولت مونتی تنها باعث از دست دادن نقش و جایگاه معتدلی شده است كه ایتالیا در طول سالها، بویژه در خاورمیانه بدست اورده بود.

وی، گفت: 'جولیو ترتزی' وزیر خارجه ایتالیا و سفیر اسبق این كشور در تل اویو نیز در حمایت از رژیم صهیونیستی و واشنگتن، در اظهاراتی از ایران خواست تا از برنامه هسته ای صلح امیز خود صرفنظر كند.

خریس با انتقاد از این سیاست دوگانه ایتالیا در قبال مسائل جهانی، ادامه داد: ترتزی بعنوان رییس دیپلماسی رم و كشوری كه خود را مدافع حقوق بشر و صلح جهانی می داند در موضع گیری های خود هرگز به كلاهك های هسته ای اماده استفاده رژیم صهیونیستی اشاره ای نكرده و نخواهد كرد.

'ترتزی چشم خود را برروی بی نظمی های بوجود آمده از سوی آمریكا در 10 سال اخیر كه دلیل اصلی بحران كنونی اقتصادی و مالی است، بسته است.'

وی اظهار داشت: روزی نیست كه در جهان غرب بدون موضع گیری خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران سپری شود و در مقابل استقلال خواهی این كشور تهدید جدیدی شكل نگیرد و یا برعلیه ملت این كشور توطئه ای صورت نگیرد.

وی افزود: جنگ در لیبی و پیامدهای آن در مدیترانه به شبه جزیره ایتالیا اهمیت بیشتری داده و برای آمریكا نگه داشتن متحد خوبی همچون رم بسیار مهم است؛ كشوری كه امریكا براحتی از پایگاه های هوایی ان برای تجاوز و قتل عام ملت ها ، از ان استفاده می كند.

وی با اشاره به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران با كشورهای جهان و دیپلماسی قوی این كشور برای مذاكره و تلاش برای صلح و ثبات جهانی، گفت: یك سال پیش تهران با واشنگتن و مسكو دچار چالش شده بود، اما امروز می بینیم كه روسیه دركنار ایران قرار گرفته و با یكدیگر در مقابل غرب و امریكا در خصوص امنیت جهان و آرامش منطقه تلاش می كنند.

وی با اشاره به خوی جنگ افروزی رژیم صهیونیستی و قتل عام صدها هزار نفر در فلسطین اشغالی و طی عملیات های تروریستی، گفت: تاكنون حدود 500 قطعنامه از سوی سازمان ملل صادر شده كه از اسراییل می خواهد تا حق مشروع مردم فلسطین را برسمیت بشناسد و به شهرك سازی خاتمه دهد، اما با حمایت واشنگتن ، این رژیم به اشغالگری خود ادامه می دهد.

خریس گفت : در این قطعنامه ها از رژیم صهیونیستی خواسته شده به سیاست های نژادپرستانه پایان دهد و از سرزمین های اعراب عقب نشینی كند، اما واشنگتن برای ادامه جنایات این رژیم در منطقه به صهیونیست ها چراغ سبز نشان داده و تل اویو نیز با گستاخی به قطعنامه های سازمان ملل بی توجهی می كند.

اروپام ** 2171**1596





:: برچسب‌ها: شهری , دریا , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: